RSS

DAP ANAK HARAM MENINDAS RAKYAT DI SELANGOR!

Sebahagian peniaga gerai di Pandan Perdana yang gerai-gerai mereka telah dirobohkan atas arahan Janice Lee, ADUN Teratai dari DAP, telah berkumpul dan mengadakan tunjuk perasaan secara aman di hadapan pejabatnya di Jalan Bunga Tanjung 10, Taman Muda atau lebih tepat lagi, di belakang PASAR BABI TAMAN MUDA.

12 tahun berniaga tanpa sebarang gangguan daripada Majlis Perbandaran Ampang Jaya, akhirnya periuk nasi mereka telah ditabur pasir oleh ADUN Teratai itu bagi memberi laluan kepada projek yang sudah tentu ada kaitan dengan Pakatan Rakyat.

Difahamkan, ADUN berkenaan dan MPAJ tidak memberikan alternatif kepada para peniaga yang gerai-gerai mereka telah dirobohkan.

Anehnya, gerai-gerai di sepanjang jalan di hadapan pejabat Janice Lee tidak pula dirobohkan. Gerai-gerai tersebut adalah gerai-gerai Cina sepenuhnya yang pada asalnya adalah gerai-gerai haram. Kerajaan Barisan Nasional telah membina semula gerai-gerai tersebut ketika Ong Tee Kiat menjadi Ahli Parlimen Ampang. Manakala penjaja-penjaja Melayu pula ditempatkan di jalan menuju ke Taman Kenchana, di luar dari kawasan babi.

Bagaimanapun, baru-baru ini atas TITAH PERINTAH Janice Lee, gerai-gerai Melayu yang dibina di sekitar hentian bas lama dengan peruntukan kerajaan, telah dirobohkan. Alasan yang diberikan ialah, gerai-gerai tersebut dipindahkan kerana mengganggu lalu lintas, walhal yang menyebabkan kesesakan ialah PASAR BABI dan gerai-gerai Cina dari Stesen Minyak BP sehingga ke Stesen Minyak Petronas.

Sehingga kini gerai-gerai yang kononnya hendak dipindahkan ‘hilang’ begitu sahaja!!!

Kepada penjilat-penjilat kangkang Janice Lee, diucapkan tahniah kerana telah berjaya meminimakan penjaja-penjaja Melayu di kawasan Teratai!!! Teruslah menjilat dan teruslah mengulum… manalah tahu kalau-kalau JANICE LEE ORGASM DENGAN LIDAH DAN MULUT ANDA!!!

Petikan dari Flying Kick

… DAP, CINA RASIS MENINDAS TANPA BELAS KASIHAN!

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on May 13, 2011 in Uncategorized

 

CILI KASI TARUK! ……TIK …TOK….TIK ….TOK…


TIK…TOK….tik.,..tok…..OH Azizah……tik tok….

 
Leave a comment

Posted by on May 13, 2011 in Anwar AL JUBURI WAL LIWATI

 

How Come Asking Someone To Go Home Is A Racist Remark?

The non-Malays went berserk when they heard how the Principal in Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai, Johor insulted their children, by asking the Chinese to go back to China and the Indians of wearing dog-chains.

I am not a racist, though I admit that I started to doubt that now. I personally don’t agree with racist remarks from anybody especially coming from a teacher. But with the racist sentiment filling up the air uncontrollably, lately, I understand fully, how this teacher has come to this point.

A teacher wouldn’t be uttering such words without a good reason. Something must have triggered the words and I believe, she was provoked into saying it just like what the DAP and MCA is doing to the government, UMNO and the Malays lately.

We are already choking, and it looks like nothing could be said or done could purify the air for now. I do believe that the ‘dog-chain’ thing is too much. The Principal should apologize on that and if action is to be taken, then be it.

But, I didn’t know that coming from China is something insulting. Asking someone to go home is not at all a racist remark. Especially when the Chinese made it clear how proud they are to be Chinese from China . They look up upon Mao Tze Tung and all the great warriors of China and never share the same proudness towards our Hang Tuah, Tunku Abdul Rahman, Mat Kilau and other Malaysian heroes just because these Malaysian heroes are not of Chinese ethnic.

The Chinese despise Malaysia , Malays, our Kings, our language and everything, so why the hell don’t they go back to China ? It is just natural for the Principle to tell their kids to go back to China , where their hearts and souls belong.

Only in Malaysia , we see people go crazy, stomping their feet, insisting that they are Malaysians but at the same time don’t want anything to do with Malaysia .

Only in Malaysia , we see people who insist that they are Malaysians but couldn’t even speak Bahasa Malaysia .

Only in Malaysia , we see people who want to be treated equally as the original settlers but cunningly try to re-write the Malaysian’s history and constitution.

Only in Malaysia , we see people who claim to be Malaysians but cannot even sing the National Anthem!

Only in Malaysia , we see people who fight for equality but insist on going to vernacular schools.

No other multi-racial country in the world would tolerate vernacular schools except Malaysia .

No other multi-racial country in the world would give equal privilege, rights or acknowledgment on the importance of other culture and language to be taught and nurtured among the youngsters.

Only in Malaysia we see minority own 81% of the economic cake and it is still ain’t enough.

Only Malaysian Chinese would ask for Namewee to be forgiven and look up upon the person and even set up a fan club.

And only Malaysia , would forgive someone like Namewee.

The fact that Malaysia has come this far and that the Malaysian Chinese have achieved so much doesn’t seem important anymore.

Of course there are few Chinese students who didn’t get scholarships despite being poor, but there are Malay and Bumiputra students with the same fate too. The problem lies in the implementation of the system, not the race. We have to stop looking at things from the race point of view.

In order to do that, maybe the Chinese first need to look at it from the non-Chinese point of view: what if you didn’t get promoted even when you have proven to be the best employee just because the Chinese management wants only Chinese to hold top posts?

Or you did not get the job even when the interviewer admitted that you are the best candidate, and tell you to your face that they can’t hire you because you are not a Chinese?

Only Malaysian Chinese can hire a new, dumb guy to become your boss, rather than promoting you to the post because the new, dumb guy is a Chinese and you’re not.

Only Malaysian Chinese who want to hold top posts in government sectors but will never ever open top posts for other races in the private sectors dominated by them.

Only in Malaysian Chinese we see a clear practice of double standard and bias when questioning about the positions and employment opportunities in government sectors as compared to private sectors.

Only in Malaysian Chinese, we see zero tolerance, total greed and unlimited hatred.

Only in Malaysian Chinese we see that greed, intolerance, hatred and double standards are acceptable values.

So, how do the Malaysian Chinese interpret equality, actually?

How do the Malaysian Chinese prove that they deserve to be treated as Bumiputras or even call themselves Malaysians?

Could I get a straight, simple answer to these simple questions?

By Angelia Sinyang

 
1 Comment

Posted by on September 6, 2010 in Uncategorized

 

CILI KASI TARUK! KENAPA PORNSTAR MARAH BILA DISEBUT 13 MEI?

Baru-baru ini Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan MCA supaya jangan terlalu ghairah menjuarai kepentingan dan tuntutan kaum sendiri sehingga boleh menjejaskan kestabilan dan keharmonian antara kaum di negara ini seperti yang terjadi dalam insiden 13 Mei.  Katanya, beliau mengakui bahawa setiap kaum berhak memperjuangkan nasib kumpulan yang diwakili, bagaimanapun perbuatan itu jangan sesekali dilihat boleh menjejaskan sensitiviti kaum lain.

Muhyiddin menegaskan yang MCA harus menginsafi bahawa ia merupakan sebahagian daripada komponen BN yang sudah tentu mempunyai prinsip yang perlu dihormati secara bersama.

Bagi aku OK lah nasihat tu, tiada salah kat mana-mana pun. Tetapi nasihat ikhlas tu membuatkan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek panas rupanya. Soi Lek boleh ‘sound’ balik Muhyiddin kononnya sosioekonomi negara jauh berbeza dari 1969 dan rakyat Malaysia kini berupaya untuk bersikap rasional dalam membincangkan isu tuntutan sesuatu kaum tanpa mencetuskan konflik perkauman.

Wahai Soi Lek, memang rakyat kita makin rasional, sebab Namewee boleh kutuk orang Melayu semahunya, memang rakyat kita makin rasional, sebab tu Soi Lek sendiri boleh menghina orang Muslim, memang rakyat kita rasional, sebab tu Karpal tak rasa takut untuk menidakkan kewujudan Malaysia sebagai negara Islam, memang rakyat kita rasional, sebab tu Sultan dan Raja Melayu dicerca, rakyat kita makin rasional, sebab itu Hindraf memfitnah orang Melayu dan macam-macam lagi yang orang Melayu kena tibai sejak akhir-akhir ini. Semua itu sebab rakyat Malaysia makin rasional!

Sekarang aku nak kita imbas balik apa yang berlaku pada 13 Mei 1969 itu.

Segalanya bermula apabila Parti Perikatan yang dianggotai oleh (UMNO-MCA-MIC) telah mengalami kekalahan yang teruk dalam Pilihan Raya pada tahun berkenaan.

Kemudiannya berlakunya perarakan kemenangan pihak pembangkang.

Penyokong-penyokong Parti Gerakan telah mengutuk dan menghina orang-orang Melayu semasa mengadakan perarakan di jalan-jalan raya di sekitar Kuala Lumpur.

Dr. Tan Chee Khoon dari parti Gerakan yang telah menang besar di kawasan Batu telah meminta kebenaran polis untuk berarak meraikan kemenangan parti tersebut di Selangor.

Perarakan tersebut menyebabkan kesesakan jalan raya di sekitar Kuala Lumpur termasuk Jalan Campbell dan Jalan Hale seterusnya menuju ke Kampung Baru.

Sedangkan di Kampung Baru, diduduki lebih 30,000 orang Melayu yang menjadi kubu UMNO, berasa terancam dengan kemenangan pihak pembangkang. Di sini letaknya rumah Menteri Besar Selangor ketika itu, Dato” Harun Idris.

Kaum Cina yang menang telah berarak dengan mengikat penyapu kepada kenderaan mereka sebagai lambang kemenangan mereka menyapu bersih kerusi sambil melaungkan slogan.

Ada pendapat yang mengatakan penyapu tersebut sebagai lambang mereka akan menyapu (”menyingkir”) orang-orang Melayu ke laut.

Pada hari Selasa 13 Mei, Presiden Gerakan memohon maaf di atas ketelanjuran ahli-ahlinya melakukan kebiadapan semasa perarakan.

Tapi permohonan maaf sudah terlambat. Rumah Menteri Besar Selangor UMNO telah mengadakan perarakan balas pada pagi 13 Mei 1969 yang mengakibatkan terjadinya peristiwa ini.

Angka rasmi menunjukkan 196 mati, 439 cedera, 39 hilang dan 9,143 ditahan. 211 kenderaan musnah. Tapi sebenarnya ramai lagi dibunuh dan terbunuh cuma tiada catatan rasmi mengenainya.

Itu sejarah 13 Mei. Sebab itu ingatan Muhyiddin relevan kerana situasi politik pada hari ini tak jauh bezanya dengan situasi politik pada tahun berdarah tersebut.

Jadi yang MCA dan Soi Lek melompat tak tentu pasal ini kenapa?

Aku rasa Muhyiddin dan kita semua pun berkongsi rasa yang sama, tiada siapa nak 13 Mei berulang, cuma kita nak semua rakyat majmuk negara ini sedar, tidak ada manfaat dan keuntungan kepada mana-mana kaum jika tragedi seumpama itu tercetus di negara ini.

Tidak ada makna kehidupan ini jika kita hendak ke luar rumah pun tidak selamat. Untuk mendapatkan bekalan makanan pun susah. Aktiviti harian tergugat.

Apakah Soi Lek mahu mengambil mudah seolah-olah tidak akan berulangnya pergaduhan kaum?

Soi Lek dan MCA harus menghargai keharmonian yang ada ini sebelum semuanya dirampas dan lenyap begitu sahaja.

Peristiwa hitam ini memang patut dijadikan iktibar supaya rakyat majmuk berbilang kaum dan pegangan agama dapat bergerak lebih dekat kepada perpaduan antara kaum dan integrasi nasional.

Aku ulang, IKTIBAR, bukan untuk menakutkan-nakutkan orang Cina terutama MCA dan Soi Lek.

Kalau itupun Soi Lek susah nak faham, aku sarankan dia pergi belajar balik Bahasa Melayu dan ambil ujian semula dengan budak-budak SPM tahun ni. Kalau malu, aku pun boleh datang ajar dia kat mana-mana.

Jangan dalam bilik hotel yang sama masa dia ‘balun’ perempuan simpanannya sudahlah. Geli aku!

 
4 Comments

Posted by on August 23, 2010 in Uncategorized

 

Gempar! Ronnie Liu Terus Digesa Letak Jawatan

PETALING JAYA: Pemimpin DAP, Ronnie Liu terus menerima tekanan agar meletak jawatan selaku Exco Kerajaan Negeri Selangor selepas menerima teguran keras berhubung isu kontroversi kepala surat.

Tekanan tersebut timbul daripada pemimpin-pemimpin DAP sendiri yang menyifatkan imej parti itu hanya dapat dipulihkan sekiranya Liu bertanggungjawab sepenuhnya terhadap isu penyalahgunaan surat sokongan bagi mendapatkan kontrak kerajaan negeri.

Penasihat seumur hidup DAP, Dr Chen Man Hin berkata, Liu yang bertanggungjawab dalam jawatankuasa kajian dan penyelidikan kerajaan negeri Selangor sepatutnya mengambil tindakan yang sewajarnya.

“Sebagai ketua jawatankuasa kerajaan negeri (kajian dan penyelidikan) beliau patut tahu jika terdapat sebarang kesalahan,” katanya sambil menambah imej parti itu tercalar hingga menimbulkan prasangka buruk dikalangan masyarakat terhadap jawatankuasa disiplinnya.

Jawatankuasa Disiplin mengeluarkan teguran keras kepada Liu berhubung pengurusan lemah portfolionya dan pemecatan ahli Majlis Perbandaran Klang (MPK), Tee Bon Hock berhubung penyalahgunaan kepala surat.

Sementara itu, Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi berkata, ‘kerja pemulihan’ terhadap kerosakan yang dilakukan harus datang dari Liu sendiri yang juga Ahli Parlimen Pandamaran.

“‘Saham’ kami jatuh merundum kerana isu ini. Liu perlu bertanggungjawab dan mengambil langkah sewajarnya untuk memulihkan semula keadaan.

“Jika kita mahu parti kelihatan bersih, kita perlu cakap serupa bikin,” kata Ooi yang juga Ketua Staf di Pejabat Pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Ooi berkata pandangan orang ramai menerusi dalam talian terlalu negatif berhubung isu ini.

“Ia penting kepada kami kerana pandangan secara dalam talian membantu membentuk perjalanan politik untuk DAP pada 2008,” katanya.

Dalam pada itu, Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Teng Chang Kim berkata, tindakan sewajarnya yang perlu diambil oleh mana-mana pemimpin yang didakwa melakukan kesalahan adalah meletak jawatan.

“Anda tidak perlu menjadi tukang tilik untuk melihat bagaimana perkara berkenaan boleh menjejaskan parti,” kata Teng yang pertama kali menggesa Liu dan Tee meletak jawatan.

Bagaimanapun, Ketua Pemuda Sosialis DAP (DAPSY), Anthony Loke berkata, persoalan mengenai pemecatan Liu tidak timbul buat masa ini namun Liu perlu bangkit dari segi prestasi.

Sumber-sumber parti menyatakan masa depan Liu bergantung sama ada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng terus menyokongnya.

Namun Lim yang terus membisu berhubung isu itu dilihat memberi sokongan kepada Liu yang setia kepadanya selama ini.

Pilihan raya parti negeri itu turut ditangguhkan dari Oktober ke Disember bagi menyelesaikan perkara berkenaan.

 
Leave a comment

Posted by on August 18, 2010 in Anwar AL JUBURI WAL LIWATI

 

Wang Ihsan Bukti Kerajaan Pusat Tidak Nafikan Hak Rakyat Kelantan – Mustapa

JELI 15 Ogos – Pemberian wang ihsan berjumlah RM25 juta kepada pelajar di Kelantan membuktikan Kerajaan Pusat tidak pernah menafikan hak rakyat negeri itu, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Beliau berkata sehubungan itu, tidak timbul isu kerajaan Pusat tidak membayar royalti minyak kepada rakyat Kelantan yang dituntut oleh kerajaan negeri itu.

“Peruntukan RM25 juta yang disediakan kepada pelajar Kelantan yang layak menerima wang ihsan itu tahun ini, adalah sebahagian daripada lima peratus daripada hasil minyak yang diperoleh di luar tiga batu nautika perairan negeri ini,” katanya kepada pemberita selepas berbuka puasa bersama anggota Batalion Pertama Rejimen Sempadan Kem Batu 11 di sini.

Terdahulu, beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan menyampaikan bantuan wang ihsan kepada 488 pelajar tingkatan enam Sekolah Menengah Kebangsaan Batu Gajah dan Air Lanas di kawasan Parlimen Jeli.

Mustapa berkata kerajaan Pusat sudah menunaikan segala tanggungjawabnya dalam menyediakan peruntukan menerusi pemberian wang ihsan, walaupun bukan dalam bentuk royalti.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata kerajaan sedang mengkaji keperluan pembinaan benteng atau tembok di kawasan Sungai Golok di sempadan sebelah Kelantan bagi mengatasi masalah tebatan banjir dan keselamatan.

Beliau berkata perkara itu pernah dibangkitkan sewaktu lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini

 
Leave a comment

Posted by on August 16, 2010 in Uncategorized

 

Gempar! Ketua Pesuruhjaya SPRM Akan Letak Jawatan Kalau Gagal!

KUALA LUMPUR, 31 Julai – Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Abu Kassim Mohamed berkata beliau akan meletakkan jawatan jika mana-mana aduan kepada suruhanjaya itu termasuk terhadap menteri kabinet tidak disiasat.

“Jika tidak ada siasatan dijalankan mengenai mana-mana laporan, walaupun terhadap menteri kabinet, saya sedia meletak jawatan,” katanya semasa sesi soal jawab pada hari terakhir Persidangan Undang-undang Malaysia selama tiga hari di sini hari ini.

Katanya beliau bersedia menerima aduan terus daripada orang ramai atau melalui Jawatankuasa Aduan SPRM yang diketuai oleh bekas seorang hakim.

Terdapat 119 aduan diterima oleh jawatankuasa itu pada tahun lepas sahaja, kata beliau.

“Kita tidak akan menyembunyikan apa-apa. Jika kita salah, kita salah, atau jika kita tidak bagus bagi tugas tersebut, kita akan bekerja keras untuk memperbaiki diri kita,” kata Abu Kassim (picture), yang dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM pada Januari tahun ini.

Beliau berkata sejak SPRM ditubuhkan pada Januari tahun lepas, kira-kira 10,000 orang telah ditangkap, antara mereka menteri, anggota Parlimen dan pegawai kanan kerajaan, tanpa mengira pendirian politiknya.

SPRM juga terbabit dalam menangani kes politik wang dalam Umno, di mana 12 anggota parti itu didakwa, katanya.

“Tindakan SPRM telah mengakibatkan satu demonstarsi yang ditaja oleh Pemuda Umno yang mendakwa bahawa kita tidak berhak menyiasat politik wang parti itu,” kata Abu Kassim, di hadapan kira-kira 300 peguam pada persidangan tersebut.

Beliau berkata salah satu cabaran utama yang dihadapi SPRM kini ialah mengubah persepsi masyarakat terhadap suruhanjaya itu bahawa ia hanya menyiasat “ikan bilis dan bukan yang besar”.

“Pada amnya, kita hanya sebuah agensi penyiasat dan tidak ada kuasa untuk mendakwa terhadap suspek terbabit dalam amalan rasuah,” tegas Abu Kassim.

Katanya harapan orang ramai terhadap suruhanjaya itu kian meningkat, dan beliau bekerja keras dengan pegawainya dalam memperbaiki persepsi orang ramai kepada SPRM.

Terdahulu dalam ucapanya, Abu Kassim berkata selain persepsi daripada orang ramai, SPRM menghadapi cabaran daripada media yang melaporkan sebarang pergerakan suruhanjaya tersebut.

“Ia hampir seperti siaran langsung, di mana orang ramai mula menanyakan siapa pula akan ditangkap oleh SPRM; di mana ia sangat telus… yang mendesak pada keadilan kepada semua yang sedang disiasat oleh kita,” kata beliau.

Beliau juga berkata bahawa rasuah meruapakan satu jenayah yang paling sukar untuk dibuktikan, di mana kadang-kadang ia membabitkan siasatan terhadap kawan atau saudara suspek.

Abu Kassim juga berkongsi pengalaman dalam mengendalikan aktiviti perlombongan pasir haram di Perak, Selangor, Johor dan Pahang, dengan mengatakan bahawa beliau secara peribadi memberikan taklimat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengenai seriusnya masalah itu dan sambil menambah bahawa 49 orang telah ditangkap mengenai kes ini. — Bernama

House PK II: Bagus Tuan Abu Kassim, kita pun nak tengok juga bapak perasuah si Khairy Kitol dan Pak Mentua dia kena, kalau Khairy tak kena saya sendiri akan mintak tuan meletakkan jawatan! Banyak kes dia tu Tuan! Dari ECM Libra sampai la ke Air Asia, malah saya dengar, PKFZ pun dia ada campurtangan melalui Azim Zabidi!

Tolong hapuskan PERASUAH ya SPRM! Thank you

 
1 Comment

Posted by on July 31, 2010 in Uncategorized